zondag 1 augustus 2010

GR 20 in Corsica

Hey iedereen,
Ik ben een weekje terug van 24dagen Corsica! Daar hebben we met wat vrienden de GR 20 tot een succesvol einde gebracht. Prachtige omgeving met nog prachtigere bergen :-). Ter plaatse trouwens een hoop trailrunners gezien die een deel van dit traject lopen! Veel heb ik niet de kans gehad om te lopen maar met een rugzak van 18kg elke dag 6u recht omhoog en naar beneden wandelen is ook geen slechte training natuurlijk!

Eén training schoot er wel tussenuit: doordat iemand zijn tentstokken vergeten was op de kampplaats van de dag ervoor heb ik in totaal 3 dag etappes op één dag afgelegd (heen-terug en verder) om de tentstokken te recupereren. De eerste twee heb ik zonder rugzak kunnen lopen en kon ik afhaspelen in een 2uur per etappe. Goed voor in totaal een 9-tal uur non-stop actieve beweging!


Nu we op slechts een 45-tal dagen zitten van de start van de TAR wordt het dringend tijd om terug de kilometers op te drijven. Ik hoopte afgelopen week opnieuw rond de 80 à 90km te zitten en deze dan geleidelijk aan verder op te bouwen tot een week voor de start. Maar ik heb opnieuw last gekregen van mijn rug en strandde op een 50-tal km. Na een doktersbezoek en een paar foto's blijkt dat ik een scoliose heb. Ik hoop door een aantal beurten kine en rugverstevigende oefeningen alles terug in orde te kunnen brengen zodat ik de TAR kan starten én tot een goed eind kan brengen!!

2 opmerkingen:

  1. Hey Joris,

    Eindelijk van jou ook nog eens iets op de blog. Het is inderdaad aant korten voor jullie. Scoliose nog nooit van gehoord. Hopelijk doet de kinesist wonderen. Ik blijf jullie blog volgen.

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Joris, ziet er heel knap uit. Heb genoten van je foto's op facebook. Oei, scoliose; dat wordt naar de rugschool gaan en een goeie houding respecteren (bekken kantelen ;-).
    Ik hoop echt dat het allemaal goed blijft (of komt) voor jullie van start gaan.
    Succes!

    grts, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen