dinsdag 30 maart 2010

Afwisseling!

Na tegenwoordig elke week een 90-tal kilometer te lopen doet het af en toe eens goed om nogeens wat anders te doen... Ik had een 3-daags MTB weekend gepland maar door omstandigheden werd dit vervangen door één dagje Houffalize, beter gekend als het "bike mekka" van België :-).

Vertrokken in de gietende regen naar de Ardennen om dan ter plaatse op te merken dat de weersvoorspellingen in België echt niet altijd kloppen. Vaak in ons nadeel maar deze keer in ons voordeel. We hadden ons voorbereid op regen maar kregen fantastische ZON!! Door de overvloedige regenval die nacht was het wel baggeren door de modder en driften in de bochten om op de trails te blijven. Maar... na 55km, een 900-tal hoogtemeters en één lekke band bereikten we terug het gezellige dorpje Houffalize.

Ik ben opnieuw tot de vaststelling gekomen dat voeding voor mij zeer belangrijk is. De laatste 5km had ik geen drinken en sportrepen meer en ondanks m'n goede coniditie voelde deze laatste kilometers loodzwaar aan. Dit was een goede les en ik zal tijdens de TAR er goed op moeten letten dat ik mijn energie voorraad op peil hou!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten