maandag 8 maart 2010

6 uur van Stein!

Een rondje van 3km98m, een klok die aftelt van 6uur, een koude snijdende wind en dat tijdens mijn eerste "ultra". Ik wist dat de voorbereiding pover was en had daardoor weinig verwachtingen.




De start.

Eindelijk het startschot, nu kunnen we de koude van ons aflopen. Tijdens de eerste ronde reeds geraak ik aan de praat met Jan Prins (man met rode pots op foto), samen zullen we de eerste 40km op een gezellige manier overbruggen.



Jan Prins en mezelf!

De bevoorrading, die Asics-doos is van mij!

De eerste twee uurtjes gingen vlot, eigenlijk een beetje sneller dan verwacht. De irritatie in mijn heup die wat opspeelde verdwijnt van zelf, oef. Na vier uurtjes beginnen mijn voeten pijn te doen, tijd om even te stoppen om mijn veters iets losser te maken. Terug op weg.

Het loopt allemaal niet meer zo goed. Na vijf uur (1,5uur langer dan mijn langste trainingsloop) gaat het zeer moeizaam en doen mijn bovenbenen pijn, door langzamer te lopen krijg ik kou. Om geen eindeloze herstelperiode te moeten inlassen na de wedstrijd en ik geen goesting heb om nog eens ziek te worden, besluit ik er de brui aan te geven.


Resultaat: 5uur 4min --- 53,097km

De volledige uitslag met een belgisch podium vindt U op:
http://www.ultraloopstein.nl/uitslagen/uitsl_6u2010_overall.html


Na mijn opgave een lekkere warme douche opzoeken, daar was ik niet allen! Ik had de eer om met Luc De Jaeger de kleedkamers te delen. Luc is tweemaal finisher op de Spartathlon. Voor zij die Spartathlon niet kennen: 246km in enkele etappe van Athene naar Sparta in de brandende zon. Respect!!!
Ik heb van Luc wat tips gekregen voor de opbouw naar een ultraloop en naar de TAR.

Moe, maar voldaan en een ervaring rijker rijden we huiswaarts en denken we al aan de trainingen die ons binnen een paar dagen te wachten staan, de TAR en aan volgend jaar.

Volgend jaar loop ik de zes uur uit!

3 opmerkingen:

  1. Knappe prestatie op je eerste ultra rekeninghoudende met de minieme voorbereiding en de koude weersomstandigheden.
    Belangrijkste is dat je er een goed gevoel hebt aan overgehouden en een ervaring rijker bent geworden zodat je verder aan de voorbereiding van de TAR kunt werken.
    Groet,
    Eric

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig hoef je op de TAR niet verder dan een marathon... maar dat zou ook zomaar 6 uur kunnen duren.
    Ah joh, tegen die tijd ben je d'r helemaal klaar voor! Net als wij (Ruud & Paula van team That's Madness)!

    Zullen we vantevoren eens een training doen met alle Lage Landen teams?

    Groetjes, Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, Geert! (Ik doe het je alvast niet na) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen