maandag 19 juli 2010

Mentale boost......

Zoals vorige week reeds gezegd, zat ik in een klein mentaal dipje. Fysiek is alles in orde maar het aftellen duurt nu reeds lang en dat heeft zijn gevolgen. Oplossing voor dat triestig gevoel heb ik gezocht in een stratenloop in Weerde. Na deze week goed te kunnen doortrainen na de 6-uur van Aalter was het dus zaterdagavond tijd voor het "korte" werk, zoals de kermisloop over 10,2km.

Nadat ik ongeveer een 5,5km te hebben los gelopen begaf ik me naar de start.
In de eerste kilometer werd me zeer goed duidelijk dat (hetgeen ik gevreesd had) ik een beetje "trager" ben geworden. Ik kon niet mee met een groepje waar ik normaler wijze hoor bij te zitten. Gezien het zéér licht golvend parcours en op een paar stukken stevige tegenwind, kreeg ik de indruk dat na 2 kilometer het verschil met een groepje lopers stagneerde en dat gaf dan de boost om er toch een stevige lap op te geven.

Na 1 ronde over 3,4km kwam ik op dreef. Met krachtige pas vocht ik tegen de wind en haalde ik enkele lopers in die zich de eerste kilometers hadden laten verleiden tot te snel lopen. Tijdens de derde ronde bleef het toch een beetje vechten met mezelf maar de competitiedrang haalde de bovenhand en zodoende bleven we knokken om voorgangers in te halen.
Eindresultaat: 10,2km in 39'39" (15,63 km/u)

Deze week behaalde ik in totaal 92km.

Verder heb ik vorige week ook enkele malen een functionele test gedaan van onze rugzakken van Haglöfs. De rugzakken uit de Intense Series zijn zéér gemakkelijk bij het lopen daar er langs twee kanten een opbergmogelijkheid is voor een drankbus waar je dan tijdens het lopen ook gemakkelijk aankan. Er is plaats voor een camel-bag en vooraan op de heupriem is er een gsm(of iets anders)-tasje. De rugzak word vastgemaakt met een heupgordel in elastisch materiaal en een verstelbaar schouderstuk. Het materiaal waarmee de rugzak is gemaakt is waterafstotend.
Professioneel materiaal is een must bij het aangaan van onze uitdaging. Langs deze weg dus nog een dankwoordje aan onze sponsors: Haglöfs en Nutrisport.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten