dinsdag 13 juli 2010

6 uur van Aalter: Zweten, zweten en nog eens zweten!

Om mijn conditie weer een beetje in stijgende lijn te krijgen moet er natuurlijk getraind worden. Om dan niet alleen de vele kilometers te draaien had ik mij voor zondag ingeschreven in een 6 uurs loop. De bedoeling was niet noodzakelijk om de 6 uren vol te maken maar kilometers te malen, voedingsinname te trainen en nog eens de leden van Team Gore Tex Runner's World te ontmoeten.

Zoals jullie allemaal wel weten was het zéér warm en een start om 10uur en finish om 16uur leek niet veel goeds te betekenen. Het enige dat bij mij een beetje voorbereid was, was mijn voeding voor onderweg. Gezien de hitte had ik 1liter water met 45gr koolhydraten (Energy Boost van Leppin) per uur voorzien. Dit mooi in plastiek plesjes van 33cl.

Voor de start kwam ik Dirk en Heidi (Team Gore Tex Runner's World) tegen. Hun doel was de zes uur volmaken en de kennismaking met de 6 uur lopen. Ik had reeds eerder al in gedachten om mij gewoon aan te sluiten bij hen.

Na de start begonnen de 58 deelnemers hun rondjes van 1,525km te malen. De enige schaduw die we per ronde konden vinden was 100 meter door de sporthal.

Gelukkig had de piekfijne organisatie twee drankposten voorzien maar eveneens een sponzenpost en kregen buurtbewoners en supporters meedelijden met de zwoegende lopers en kwamen er zo her en der een emmertje water met wat sponzen bij. Liters water zijn er over mijn lijf gegaan om het lichaam wat af te koelen.

Na 4u25min had ik er 44km225m opzitten en heb ik de training gestaakt.


Het gevoel was goed maar wat irritatie op mijn rechterenkel baarde me een beetje zorgen.

Heid liep een fantastische wedstrijd en eindigde als eerste vrouw met net geen 60km. Dirk behaalde er 62km525m.
Een proficiat aan hen beiden.

Een dag later houd ik er vooral gemengde gevoelens aan over. Je kan natuurlijk wel zeggen dat het een training is etc. maar wat denken de vrienden? Volgend seizoen toch een 6 uur wedstrijd eens echt als doel stellen.

2 opmerkingen:

  1. Geert,

    bedankt voor het aangename gezelschap.
    Je hebt er trouwens verstandig aan gedaan om de training te stoppen.
    Het zou spijtig zijn, mocht je je nu blesseren.

    grtz,
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Geert,

    WAT DENKEN DE VRIENDEN ERVAN? Ikke als ik er mij mag onder classeren vind da ge bangelijk goe bezig zijt. Doe het maar eens na! Denk ook dat je inderdaad verstandig bent geweest door na 44km te stoppen. Zou wel echt jammer zijn moest je je nu nog blesseren.

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen