woensdag 8 september 2010

Etappe 4 en 5


We hebben net onze 5e etappe achter de rug. Wat oorspronkelijk volgens ons een rustdag ging worden veranderde door een parcourswijziging en ons tempo tot één van de zwaarste etappes tot nu toe. Vooral op mentaal vlak. Doordat een deel van het traject weggespoelt was, werd de route last minute gewijzigd. 29km werd 34km en in totaal hebben we vandaag 2400hm gedaald daar de gewijzigde route 300hm hoger lag. Tijdens de stukken omhoog voelde ik de pijn in mijn knie totaal niet meer en hierdoor had ik het gevoel dat ik vleugels had, het kon niet snel genoeg stijgen :-). Dit tot grote spijt van Geert. Na de klim werd ons wel een afdaling van 1400hm voorgeschoteld. Hier heb ik wel "mijn peren gezien". De kniepijn is terug zwaarder dus hopelijk gaat dit morgen beter.

Etappe 4 was een hele mooie etappe! Het 44km lange traject liep langs de Krimmler Wasserfalle en de 2667m hoge Birnlücke, letterlijk het hoogtepunt van deze Transalpine Run. De organisatie had ons gewaarschuwd voor temperaturen op de top van 4°C en sneeuw. Verder zou het windwtil zijn. Het eerste deel klopte volledig doch de wind was wel aanwezig! Ik zou kunnen beschrijven hoe het was doch een filmpje zegt soms meer:

Na dit geploeter door de sneeuw zijn we goed aangekomen in Prettau.

5 opmerkingen:

  1. Knappe prestatie in zulke omstandigheden en dagelijks schuiven jullie op in het Team klassement.
    Doe zo verder, we duimen voor jullie.
    Groeten,
    Eric, Nancy en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey,

    Amai!!!!Ni te doen als ik de uitslagen bekijk van de afgelopen dagen. Als jullie zo blijven verder doen gaan jullie nog bij de eerste 20 ploegen eindigen. 15 zijn er al uitgevallen heb ik gelezen. Nu de mentale coaches zijn aangekomen en de kleine prinses zal het nog beter gaan. Kan filmpje ni open doen, bizar.
    Nog veel succes, blijf duimen en volgen.

    PS:Heb korte artikel in De Pol gelezen.


    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey,

    Wat lees ik. Plaats 25 na etappe 6. Weeral een bewijs dat jullie goe bezig zijn en dat jullie voorbereiding van één jaar zijn vruchten afwerpt. 7 plaatsen na een andere Belgische ploeg. Proberen te kloppen he. Filmpje is beestig,ni te doen. Jullie zijn er bijna. Blijven volhouden.

    Groetjes van een trouwe fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knappe resultaten tot nu toe ! Hopen maar dat alles ok blijft met de knie van Joris. Ik duim hier alvast mee. Volhouden hé jongens en vooral; genieten van de prachtige omgeving en deze unieke belevenis !

    BeantwoordenVerwijderen