dinsdag 15 juni 2010

Aywaille en de Alpen


We hebben gisteren ons verplaatst naar de Ardennen om daar eens in de bossen te gaan crossen. Start en eindplaats was Aywaille. We hebben daar enkele mountainbikeroutes gelopen en aan de bordjes te zien ook stukjes van de OHM Trail die iets ervoor had plaatsgevonden. Resultaat: 36km en net geen 1000hm gelopen op 4uur. Het doet deugd om af en toe eens af te wisselen van trainingsterrein ten opzichte van het (te) vlakke Vlaanderen en bijgevolg voelen we dat dit toch andere soort trainingen zijn. Al ging de training vrij vlot. Ik ben vanmorgen 22km gaan uitlopen en dat was toch wel nodig want het nodige melkzuur had zich inmiddels verzameld in de bovenbeentjes en de kuiten :-).

Vorige week ben ik een weekje gaan mountainbiken in de Alpen. Natuurlijk kon ik het niet laten mijn loopsloefjes mee te smokkelen en op de rustdag ben ik wat gaan oefenen om met stokken te lopen. Daar heb ik een routje van 20km gelopen met 670hm.

Omdat ik graag van afwisseling hou, hadden we naast onze mountainbike ook m'n opblaasbare wildwaterkano mee. Dé ideale verfrissing na wat kilometers en de nodige hoogtemeters te hebben afgemaald op de fiets.

Het was wederom een zalig verlofje, al was er enkel op sommige plaatsen nog iets teveel sneeuw. Dat kan je zien aan onderstaande foto...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten